La visita als túnels de la laboral, no solament és una activitat de descoberta del nostre entorn, sinó que pretenem anar més enllà i mostrar la nostra vessant més solidària.
Al món hi ha milions de persones desplaçades de les seves cases i dels seus països com a conseqüència de la persecució, els conflictes bèl·lics i la pobresa extrema. Actualment a Europa, la gran majoria de desplaçats provenen de zones de conflicte com Síria, Afganistan o Irak i fugen per salvar les seves vides. El viatge és perillós, però per a ells, que han viscut anys de violència, conflictes i violacions de drets humans, el fugir de les seves cases i començar un viatge ple de riscos és l’única i desesperada opció que tenen. Des d’inici de 2016 més de 3.400 persones han perdut la vida al mar, en el seu intent d’arribar a les costes europees.
Amb aquesta visita als túnels del Complex Educatiu, contribuirem a recaptar fons per Proactiva Open Arms , organització no governamental de Badalona, que té com a missió rescatar del mar a refugiats. Aquesta organització està formada per socorristes que a falta d’acció dels governs van decidir traslladar-se a Lesbos, amb diners de la seva butxaca i sense més mitjans que els seus braços i les seves aletes. Ara disposen d’un vaixell cedit, l’Astral , que han convertit en un vaixell medicalitzat de salvament i vigilància, amb tripulació i professionals voluntaris per ajudar a que disminueixin els naufragis en les aigües internacionals del Mediterrani.